Researcher Information
-
-
-
researchmap Member ID
J-GLOBAL ID
-
Affiliation
Academic Background
Field of Research
License
Academic Society and Social Activity
-
-
-
Author
Academic Theses
Educational Record
Other
Current Work Situation
Subjects Concerned With Lectureship
Subject Areas or Subjects Concerned With Lectureship
Subjects Concerned With Subject Areas
Subjects and teaching methods of subjects
Teaching methods for the contents of the area and childcare
College setting is your own set of subjects
Subjects related to basic understanding of education
Special Support Education
Basic information
Name
Kiyoko YAMADA
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency
-
 
-
 
-
 
researchmap Member ID
 
J-GLOBAL ID
 
-
 
Affiliation
-/Professor
-
-
-
Academic Background
1979/03 東京学芸大学 初等教育課程 国語科 卒業 教育学士
Field of Research
その他 初等教育・生活科・総合的な学習教育
License
中学校教諭一種免許状(国語) 1979/03/31
小学校教諭一種免許状 1979/03/31
高等学校教諭二種免許状(国語) 1979/03/31
Academic Society and Social Activity
2022/04 2023/05 日本教育支援協働学会
2019/04 2020/03 全国小学校生活科・総合的な学習研究協議会
2018/04 2018/11 文部科学省 教育課程研究指定事業 総合的な学習の時間 成徳小学校研究発表会
2015/06 日本生活科・総合的学習教育学会
2015/04 2016/03 兵庫県小学校特別支援教育協議会
Show All(18 Line)
2015/04 2016/03 神戸市小学校教育研究会 生活・総合的な学習部
2015/04 2016/03 神戸市小学校特別支援教育協議会
2014/04 2015/03 神戸市小学校教育研究会 生活・総合的な学習部
2014/04 2016/03 神戸市小学校特別支援教育協議会
2012/04 2013/06 日本生活科・総合的学習・教育学会
2012/04 2014/03 日本生活科・総合的学習教育学会
2011/04 2014/03 神戸市小学校教育研究会 生活・総合的な学習部
2005/04 2011/03 神戸市小学校教育研究会 生活・総合的な学習部
2004/08 2005/03 副読本「しあわせはこぼう」改訂委員
2004/04 2005/03 福祉教育研究開発研究員
2002/04 2003/03 神戸市総合教育センター課題研究員
2001/09 2002/03 神戸市小学校児童指導要録並びに手引き
1995/04 1997/03 姫路市立自然観察の森
Collapse The View
-
 
-
 
-
 
Author
教職をめざす人のための教育用語・法規 改訂新版 共著 2021/05 株式会社 ミネルヴァ書房
「横断的・総合的な学習とクロスカリキュラム」 共著 1997/03 黎明書房
Academic Theses
A Study of Improving Cooperation among Nursery Schools, Kindergartens and Elementary Schools in Living Environment Studies からProposal of Cooperation in Carrying out the New Course of Study~/Sole Author
Consideration to Increase Teaching Capacities During the Period of Integrated Studies ~By Making Use of Learning Maps Ⅰand Ⅱ~/Sole Author
The Composition of an Elementary School Starting Curriculum Uniting Growth and Learning/Joint Author/2024/02
A Study Toward Building a Unit Plan for the Period of Integrated Study : A Unit Plan Through a Perspective of Disaster Prevention/Sole Author/2020/02
A Study of Improving Teaching the Period of Integrated Study: How Students of Teacher Education Regard the Process of Inquiry /Sole Author/2020/02
Show All(8 Line)
The Consideration to Improve the Leadership of Socio-environmental Studies ~ By Making Use of the Learning-map~/Joint Author/2018/02
Collaboration Between Nursery Schools, Kindergartens, and Elementary Schools in Building ~How Children and Teachers Lean and Grow Together~/Joint Author/2017/02
「人とのかかわりを核とした生活科・総合的な学習」 単著 1996/03 神戸大学発達科学部内地留学卒論 1~137
Collapse The View
Educational Record
副読本「しあわせはこぼう(1・2・3年生用)」 共著 2005/03 神戸市教育委員会
「総合的な学習を創る」 5年健康教育「かきくけ健康」 単著 2002/12 「『神戸っ子とびっきりタイム』」重点推進校『こうべっ子のびやかプラン』研究指定校」神戸市立成徳小学校発表会研究紀要
総合的な学習 5年「成徳物語」 単著 2002/12 神戸市立成徳小学校発表会 学習指導案集
「どもの意欲を高める学習活動」 単著 2002/03 『小学校学級経営の手引き書第9版改訂「生きる喜びを求めて~学級経営小学校編~」』神戸市総合教育センター
「5年生の「神戸発 震災サミット2000」の実践 単著 2000/11 神戸市立成徳小学校発表会 学習活動案集 神戸市立成徳小学校
Show All(10 Line)
「生活科・総合的な学習の時間の学習活動と支援のあり方・学びとつけたい力・伸ばしたい力」 単著 2000/11 成徳の教育~人とかかわり合う中で生きる力を育てる~ 第49回近畿放送教育研究大会兵庫大会 神戸市立成徳小学校発表会研究紀要
総合的なが鵜集でめざすもの 4年「神戸10テン才キッズ どんなもんだい!」 単著 1999/03 「成徳の教育~人とかかわり合う中で生きる力を育てる~ひびき合 学び続ける子供の育成」 神戸市立成徳小学校校内研究紀要
指導資料「しあわせはこぼうー指導の手引きー」 共著 1997/03 神戸市教育委員会
「水辺で感性を培う環境づくり」 単著 1996/03 「ストップ・ザ地球温暖化 子ども環境会議「神戸市環境局
「ふゆをたのしく(第1学年)」 単著 1995/09 「今、求められる新しい情報教育」神戸市総合教育センター4
Collapse The View
Other
 
Current Work Situation
生活・教科教育法 生活・総合的な学習の時間の授業法・総合学習の研究・小学校教育実地研修・基礎演習Ⅰ・児童教育学基礎演習Ⅰ基礎演習Ⅱ・児童教育学基礎演習Ⅱ
Subjects Concerned With Lectureship
 
Subject Areas or Subjects Concerned With Lectureship
 
Subjects Concerned With Subject Areas
 
Subjects and teaching methods of subjects
【通学】生活 単独
【通学】教科教育法・生活 単独
【通信】生活<T> 単独
【通信】教科教育法・生活<T> 単独
Teaching methods for the contents of the area and childcare
 
College setting is your own set of subjects
 
Subjects related to basic understanding of education
【通学】総合的な学習の時間の指導法 単独
【通学】教育実習事前事後指導(小幼) 複数
【通学】教育実習(小幼) 複数
【通信】総合的な学習の時間の指導法(初等)<T> 単独
【通信】教育実習事前・事後指導(初等)<S> オムニバス
Special Support Education